Adventsmys

Här kommer lite bilder på hur jag pyntat hemma. Julkalendern är från Ellos, det är 24 små grå strumpor med klädnypa så man lätt kan sätta fast små presenter.
Adventsljustaken består av ett glasfat med fattigmanssilver (syns inte) och lite låtsasgrönt. 4 stycken ganska smala höga stearinljus som jag har "stämplat" på. Ljusen, låtsasgrönt och fatet köpte jag på Ljuva hem i Nödinge.
(Finns flera jättebra beskrivningar på internet, men lätt förklarat så stämplar man på vanliga servietter (flerlags), sen klipper man ut sitt motiv, behöver inte vara så noggrant om man använder vita servietter och vita ljus så syns inte kanterna sen.
Ta bara det översta lagret av motivet, placera det på ljuset och ta lite bakplåtspapper runt. Använd en embossingfön och värm försiktigt ovanpå så motivet "smälter" in i ljuset. Man kan stryka lite med fingrarna över om det inte är för varmt. Har du ingen embossingfön, kan du värma baksidan av en sked på en spisplatta och dra den över smörpapperet, det går men är mer tidskrävande förstås.)
Den improviserade ljusstaken som jag själv tycker blev riktigt fin tillslut.
Stämplarna är från Magnolia. God Jul-texten har jag nog köpt på mässa någon gång, minns inte vem som sålde den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0