Julkortsstressen härjar

Helt plötsligt är det nästan Lucia... hur gick detta till? Jag som började med mina julkort i oktober har ännu inte gjort klart dem. Men det är väl så det är att vara mamma till två underbara prinsessor, då är det liv i luckan dygnet runt. Jo, faktiskt dygnet runt eftersom lilla Zelda inte vant sig av med vickningarna än. Jag tror vi drar igång det projektet när vi går på julledigt, så vi orkar. Då ska jag förhoppningsvis också vänja Wilma vid att somna själv i sängen, medan jag eller hennes pappa sitter bredvid och läser. Sen kanske vi kan läsa och gå ut, det vore himmelskt att ha en nattning på 15-30 min istället för 30 min - 3 timmar som nu. Frustrerande för oss och inte roligt för Wilma heller att ha en "vibrerande" mamma liggandes bredvid sig. En mamma som tycker hon borde gå upp och plocka i/ur diskmaskinen, plocka undan saker, torka borden, GÖRA JULKORT... just det. Får nog bli några köpekort i år också. Hoppas ingen blir alltför ledsen att jag inte riktigt hann med. Fast å andra sidan kanske inte alla uppskattar korten. Hur kan jag få reda på något sånt? Så jag kan skicka till bara de som VILL ha. Några tips? :-)
Idag mutade jag Wilma med en Rupert Björn-DVD för att hon skulle sitta still i vagnen på Maxi och sade att vi lämnar tillbaks den om hon inte sitter ner. *skäms* Känns inte helt som bra föräldraskap. Zelda fick Postis Per att tugga på. Eftersom hon är så liten tog jag och slog in den som julklapp till henne när vi kom hem. Himla bra, sånt kan man inte göra med Wilma, hon glömmer INGET, någonsin. Där får jag akta mig vad jag lovar. På lördag har jag lovat våfflor och bygga pepparkakshus. Behöver inte vara rädd att glömma eftersom jag har en mysplutt i änglahår som påminner mig, varje dag, ända fram till LÖRDAGSGODISDAGEN ;-).
Nu ska jag jobba lite till och äta fruktsallad, det borde vara bra mat när man är hungrig så här sent.
Hoppas på att kunna lägga upp lite bilder på hur fint det blev i sovrummet med så lite förändring som att gardinerna jag köpte i somras kom upp, en adventljustake och två ljuslyktor. Otroligt vad jag trivs mer härinne nu.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0