När prinsessorna kom...

och gjorde vårt lugna, slappa och spontana liv till ett inferno av bus, kul, blöjor, välling, leksaker, mysmornar, ilskeutbrott, gapskratt, sagoläsning, lukta gott, baka muffins, titta på samma film hundra gånger om, mysfredagar, lördagsgodis, sömnbrist, söta små kläder, härliga ord, små små händer som vill upp i famnen och små små fötter som lär sig gå och blir stora. Vad jag kommer sakna allt det där, sen när de gapar på mig om att jag är en kärring som inte fattar någonting och XXXXX älskar faktiskt mig, han är inte som andra killar!!! Nää, såklart inte. Det är han ju inte. Men ändå? ;-)
Nu var det ju inte så att de kom samtidigt, näe först kom Wilma i slutet på sommaren 2007 en fin sensommardag kl. 12.21. Det var kallt och ruggigt när vi åkte hem 2 dagar senare. Bilstolen krånglade och jag fick sitta och hålla det finaste jag någonsin fått i famnen hela vägen hem. Det var det läskigaste jag någonsin gjort! Vi krånglade och krånglade med stolen, men tillslut ville ju inte prinsessan vara med längre och det var bara att sätta sig i bilen, mata och åka. Wilma var viljestark som bebis och bestämde över mamma och pappa. När de skulle äta, sova och om de fick titta på tv eller ha andra jobb. Sängen hon fått ratade hon till förmån för att ligga mittemellan oss. Vi var livrädda att krossa henne och har nog aldrig legat så still. Wilma tyckte inte det var bra med så lite kroppskontakt, så hon körde in sina små nävar och fötter under mig. Jag låg nog mycket vaken medan hon sov gott. Nu när hon är 3 år kan man tänka sig att det är annorlunda, men inte så mycket faktiskt. Fortfarande väldigt mysigt att sova nära, inslingrad.
När nästa prinsessa kom, då var det vinter och jätte-jätte mycket snö. Ganska kallt, men mest snö, snö, snö överallt. Vi hade firat jul hos min mamma och jättemagen visade inga tecken på att någon liten tänkte komma ut. Den 23:e sa barnmorskan. Jag drömde om det, tänk, dagen innan julafton, vilken julklapp och vad skönt att slippa fylla år på jul. Å då kanske vi får komma hem på julkvällen och mysa hemma. Juldagen kom och gick. Presenter och choklad å mys. Men så tidigt på annandag jul så kände jag att nu är det dags, nu blir det av!
Det var tidigt tidigt på morgonen och de andra snusade så sött i vår säng. Framemot 8-9 blev värkarna intensivare och vi ringde mormor och moffa som hämtade Wilma. Utanför BB träffade vi Joe, pappa till Axel, Angelica gade fått en liten dotter på natten. Sen på BB hände det inte så mycket, timmarna gick och gick. Tillslut kl 20.01 kom prinsessan Zelda. Hon var så ljuv och vän, mild. Nu när hon nästan är 1 år har hon mer vilja och kan säga till ordentligt, men för det mesta är hon en riktig solstråle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0