Vackert vitt i sovrummet

Nu har vi äntligen (jag) satt upp gardinerna jag köpte i somras. De är vita så de får sitta uppe nu, fast det är jul. En jättevacker adventsljusstake har jag hittat med och den har härliga frostade lampor i form av lågor. Två ljuslyktor i lite större modell i fattigmanssilver blev det också. Jag ångrar att jag inte köpte fler, förälskade mig i dem hemma. Får se om de finns kvar sen och så kan jag köpa några i julklapp åt vänner. Fast tänk om de inte tycker de är lika fina som jag tycker... hm jaja det är väl tanken som räknas får jag hoppas då. :-)
Wilma hjälpte till, samlade ihop leksaker i sin spann och bar in på rummet. Att de lika fort spreds ut i andra delar av lägenheten får jag leva med. ;-)
Lägger in ny bild på adventssljustaken jag gjorde också, den här bilden blev tydligare.
En liten bild på Zelda får va med också. Det var den här dagen jag också bakade pepparkakor och lussekatter med Wilma. Eller rättare sagt hon gjorde jättefina pepparkakor som jag brände i ugnen. Vi ska göra nya imorgon.
Men det tog tid med saffransbaket, så Wilma, Zelda och Martin åkte i förväg hem till min mamma. När jag var klar med mina superfina katter (Tack till Monika för tipset om att göra dem så de ser ut som riktiga katter) åkte jag dit och tog en fika jag med. Har inga bilder på baket dock. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0