Wilma julpyntar

Det här var den 6:e december, på kvällen när Zelda somnat. Inläggen kommer lite huller om buller, men så får det bli när jag inte har fler armar och ben. ;-)
Vi gick upp på vinden och släpade ner kassar med pynt, grangirlanger, julklockor, adventsstjärnor och granar. För varenda sak Wilma hittade i påsarna gav hon upp ett glädjetjut. Jag hyssjade och viskade för att inte väcka lillasyster. Som tur var så hade Zelda bestämt sig för att verkligen sova så hon vaknade inte. Det var viktigt att Timmy Lamm skulle vara med på bild i granen så honom hittar du nedan. ;-)
En bild på mamma Dävvil finns också, som blir alldeles förvandlad av allt julande och det verkar vara till det bättre, faktiskt. :-D
Wilma tog på sig en tomteluva och genast infann sig all möjlig julstämning som mynnade ut som julsånger ur Wilmas mun. Lusse Lelle, Tipp-tapp, Lucia, Sockerbagaren, mf l. Dansade gjorde hon också till min stora förtjusning. I flickornas rum ställde jag in en jättepyntad liten gran, hängde upp en adventsstjärna, en slinga med änglar som lyser och så ville Wilma ha en skidåkande pingvin samt en änglakör i keramik som man ska ha värmeljus i. Värmeljus blev det inga, däremot lyser och fladdrar det nu batteridrivna sådana i kören. Alla nöjda och glada!
Wilma i tomteluva sjungandes alla julsånger hon kan.
Wilma dansar runt i sin luvaTimmy Lamm är numer julgransprydnad
Mamma blir förvandlad av julen till Grinchen? Nejdå, titta hon ser ju riktigt snäll ut för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0